Naprawa auta - nic prostszego!

Dodane: 31-07-2016 14:07
Naprawa auta - nic prostszego! Rezystor dmuchawy sklep

Na czym polega praca w warsztacie samochodowym

Na rynku znajdziemy obecnie wielu specjalistów, którzy pomagają nam dokonywać drobnych napraw w domu lub zajmują się naszym zdrowiem. W każdej dziedzinie spotkać możemy konkretnych fachowców, a jeśli chodzi o nasze samochody i ich naprawy, odpowiedzialnymi za to osobami są mechanicy samochodowi. To właśnie oni przeprowadzają przeglądy aut oraz ich naprawy, a także mogą przekazać nam zalecenia, które wpłyną na dłuższą żywotność naszego pojazdu. Warto od czasu do czasu korzystać z ich usług, ponieważ nie każdą usterkę będziemy mogli naprawić samodzielnie. Fachowa pomoc sprawi, że nasze auto będzie sprawne o wiele dłużej i pozwoli nam uniknąć problemów, więc nie warto jej unikać.


Historia potencjometru

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Silnik spalinowy i jego układ rozruchowy

Układ rozruchowy silnika spalinowego ? układ umożliwiający rozruch silnika spalinowego i tym samym inicjację jego pracy. W sprawnym silniku wystarczy, by jeden z tłoków wykonał suw ssania i sprężania do momentu zapłonu, by dalsza praca była podtrzymana samoczynnie. Niekiedy konieczne jest wykonanie kilku cykli pracy zanim nastąpi pełny rozruch silnika.

W małych silnikach motocyklowych oraz tych napędzających innego rodzaju sprzęt stosuje się rozruch manualny. Dla większych silników konieczne jest wspomaganie rozruchu. Najczęściej do tego celu stosuje się zasilany z akumulatora silnik elektryczny (rozrusznik), który w czasie rozruchu sprzęgnięty jest z kołem zamachowym silnika. Duże silniki np. okrętowe uruchamia się doprowadzając przez rozdzielacz i specjalne zawory rozruchowe sprężone powietrze do cylindrów. Rzadko do uruchamiania stosuje się mniejszy silnik spalinowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_rozruchowy_silnika_spalinowego



© 2019 http://barcwarszawa.com.pl/