Coraz upalniej nad Wisłą

Dodane: 08-07-2017 06:16
Coraz upalniej nad Wisłą montaż urządzeń chłodniczych Warszawa

Rozwiązanie takie pozwala umiejscowić jednostkę zewnętrzną

Początkowo klimatyzator był zwartym urządzeniem, montowanym najczęściej na elewacji budynku lub w oknach. Ze względu jednak na znaczny hałas jaki generuje sprężarka, zdecydowano się podzielić urządzenie: parownik wraz z wentylatorem tworzy jednostkę wewnętrzną, natomiast skraplacz wraz ze sprężarką - jednostkę zewnętrzną. Obie jednostki połączone są ze sobą dwoma przewodami freonowymi (gazowym i cieczowym). Rozwiązanie takie pozwala umiejscowić jednostkę zewnętrzną z dala od przebywania ludzi. Klimatyzatory podzielone na dwie części, tj jednostkę wewnętrzną i jednostkę zewnętrzną nazywamy klimatyzatorami typu split.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzator


Niewielkie chłodnie domowe

W sprzedaży dostępne są różnego rodzaju chłodnie. Zwykle te chłodnie, które kupowane są do domu posiadają niewielkie rozmiary. Jednak trzeba przyznać, że nawet niewielkie chłodnie są większe od zwykłych zamrażarek, dlatego ich posiadanie jest bardzo pożyteczne dla osób zajmujących się domową garmażerką. Takie domowe chłodnie mogą być wykorzystywane nie tylko przez osoby zajmujące się domową garmażerką, ale też przez osoby posiadające większą rodzinę i robiące w związku z tym większe zakupy żywieniowe. Dlatego kupowanie domowych chłodni jest jak najbardziej opłacalne i są one bardzo często zamawiane u producentów tego rodzaju urządzeń, jakimi są chłodnie.


W Europie samochody od 2011 roku

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://barcwarszawa.com.pl/