Artykuł o mechanice samochodowej, warsztatach i serwisowaniu

y w warsztacie mogłyby być za wysokie. Trzeba przyznać, że samodzielne dokonywanie drobnych i nieskomplikowanych napraw samochodowych może na pewno bardzo odciążyć domowy budżet. Poza tym ich przeprowadzanie może stać się bardzo d

Dodane: 16-01-2017 07:29
Artykuł o mechanice samochodowej, warsztatach i serwisowaniu

Drobne naprawy samochodowe

Wielu właścicieli samochodów lubi dokonywać samodzielnych napraw. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy awaria samochodu jest niewielka, ale koszty jej naprawy w warsztacie mogłyby być za wysokie. Trzeba przyznać, że samodzielne dokonywanie drobnych i nieskomplikowanych napraw samochodowych może na pewno bardzo odciążyć domowy budżet. Poza tym ich przeprowadzanie może stać się bardzo dobrą formą rozrywki dla prawdziwego pasjonata motoryzacji. Podczas przeprowadzania takich samodzielnych napraw można ustawiać lusterka samochodowe, wymieniać wycieraczki i paski klinowe oraz ustawiać kierownicę. Poza tym naprawy czasami wymagają samochodowe fotele czy bagażniki. Bardziej wprawieni właściciele samochodów mogą także sprawdzać, dlaczego awarii uległ silnik.


Tania naprawa zamków w samochodzie

Zepsute zamki w samochodzie stanowią bardzo poważny problem dla jego właściciela. Nawet, jeżeli w samochodzie nie zostały zatrzaśnięte żadne ważne przedmioty, to jednak sam fakt, że nie można dostać się do wnętrza samochodu jest dla kierowcy sporym utrudnieniem. Dlatego wszelkie usługi związane z tanią naprawą zamków są bardzo popularne. Taka tania, a jednocześnie niezawodna naprawa zamków wykonywana jest przez mechaników, którzy dobrze znają się na zamkach samochodowych. Ze względu na sporą liczbę klientów starają się oni wykonywać swoje usługi nawet przez siedem dni w tygodniu. Oczywiście naprawa zamków w weekend może być bardziej droga, jednak skorzystanie z takiej naprawy pozwoli na szybkie dostanie się do wnętrza samochodu.


Układ simplex


Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.

Układ duplex ? każdej szczęce przypisany jest osobny rozpieracz. Szczęki w tym układzie są szczękami współbieżnymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu naciski jednostkowe obydwu szczęk są prawie identyczne, co powoduje równomierne zużycie okładzin ciernych na obu szczękach. Wadą tego rozwiązania jest większy koszt oraz większy stopień skomplikowania układu

Układ samowzmacniający ? układ simplex z zastosowanymi szczękami pływającymi. Końce szczęk są na jednym końcu połączone łącznikem, który nie jest powiązany z innymi częściami hamulca. Efektem tego połączenia jest dodatkowy nacisk szczęki współbieżnej na szczękę przeciwbieżna podczas hamowania. Powoduje to zbliżone naciski jednostkowe obu szczęk.

Układ duo-duplex ? układ rozpieraczy jak w układzie duplex, z tym że rozpieracze są skonstruowane jak w układzie simplex.

W układach o różnych naciskach jednostkowych na poszczególne szczęki, w celu niwelacji różnic, stosuje się okładziny cierne o różnej grubości oraz o różnym polu powierzchni trącej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy



© 2019 http://barcwarszawa.com.pl/